ATATÜRK ANADOLU LİSESİNDE GÖREVLİ BİR İDARİ PERSONEL VE 2 ÖĞRETMEN ALMANYA'DA 5 GÜN SÜRENEĞİTİMLERİNİ TAMAMLAYARAK KURS SONUNDA SERTİFİKA ALMAYA HAK KAZANDI.
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Ulusal Ajans) tarafından hibelendirilen ve Aksaray Atatürk Anadolu Lisesi tarafından yürütülen 2018-1-TR01-KA229-059994_1 No'lu Erasmus + projesi olan ''Hands On Minds On''kapsamında çalışmalarımız devam ediyor.
Proje kapsamında 3-7 Ekim 2022 tarihleri arasında okulumuzdan bir idari personel ve 2 öğretmenimiz Almanya'nın Berlin kentinde STEM'den STEAM'e Eğitim: Yeni Bir Öğrenme Yaklaşımı ("From STEM to STEAM Education: A New Learning Approach) eğitimi alarak Europass Hareketlilik Belgesi aldı.
Dünya eğitim gündemi incelendiğinde, bütün dünyada üzerinde en çok durulan kavramlardan birisinin STEM olduğu görülmektedir. STEM; Science-Fen, Technology-Teknoloji, Engineering-Mühendislik ve Mathematics-Matematik alanlarının baş harflerinden oluşmakta ve bu alanların birbirine entegre edilmesi anlamına gelmektedir. STEM eğitiminin tüm prensiplerinin ve faydalarının, sanatın içine ya da sanat yoluyla entegre edilmesi yaklaşımına ise STEAM deniyor.
Bu eğitim ile katılımcılar, STEAM'in gerçekte ne olduğu, STEM'den nasıl farklı olduğu ve kendi öğrenme ortamlarının STEAM etkinliklerini nasıl etkili bir şekilde dahil edebileceği konusunda pratik bir anlayış kazanmışlardır. Ayrıca STEAM öğrenimini sınıflarına dahil etmek için kendi özgün stratejilerini ve etkinliklerini geliştirmişlerdir.
Bunun yanı sıra 21. Yüzyıl becerileri, STEM alanlarını (Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik) disiplinlerarası bakış açısıyla kullanarak günlük hayattaki problemlere çözümler oluşturma, analitik ve tasarım odaklı düşünme becerileri kazanmışlardır.
Alınan bu eğitim ile okulumuz öğrencilerinin üretim ve buluş yapma alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme gibi yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilere özgüven aşılamayı ve onların kişisel gelişimlerine katkı sunmayı hedefliyoruz.
STEAM aracılığıyla öğrenciler, okul dersleri ile gerçek hayat arasındaki ilişkileri keşfedebilir ve deneyimleyebilir ve disiplinler arası diyalog, sorgulama ve problem çözme için daha fazla şansa sahip olabilir.
Ayrıca eğitim kapsamında farklı ülkelerden birçok öğretmen ile etkileşim içinde olunduğundan öğretmenlerin dil gelişimi ve kültürel gelişimlerine de katkı sağlamıştır.Edinilen bilgi ve deneyimler okul öğretmenleri başta olmak üzere bölge öğretmenler ile paylaşılarak öğretmenlerin mesleki ve kişisel yeterliliklerinin arttırılmasına çalışılacaktır.